24 Aralık 2014 Çarşamba

OGBT #3: Halüsinasyon - Alein Kentigerna | Kitap Yorumu ve Playlist! (4. Gün)



Herkese merhaba Apollon Güncesi okurları! Öhm öhm, Apollon mikrofonda fakat yalnızca basit bir duyuru yapmak için. Sonunda üçüncü turumuz ha?! Aman Tanrılarım! Sonunda yeniden güzel bir turda birlikteyiz! Bildiğiniz üzere her ne kadar Tanrı ya da Tanrıça da olsak çoğu zaman ufak şeyler için vakit bulamıyoruz. İşte bendeniz Apollon da böyle bir durumla karşı karşıya kaldı! Babam Zeus'la başım dertte. Şansa bakın ki kız kardeşim Artemis de bana yardımcı olamıyor. Haliyle ben de çok yakın bir dostumdan yardım almak zorundaydım. Kendisini Güneş kadar çok severim, ki bu koskoskocaman bir sevgi demek! Her neyse, ben babam Zeus gelmeden kaçmak zorundayım. Mikrofonu çok yakın arkadaşıma bırakıyorum. Kendisi bazı turlarda bana yardım edecek, umarım beğenirsiniz.

*Apollon sahneden iner ve siyahlar içinde gizemli bir insana mikrofonu bırakır."

Apollon'u bilirsiniz, arada sırada babası Zeus'tan kaçmaya çalışıyor. İşte böyle durumlarda ben devreye gireceğim. Apollon size aşktan, sevgide, şiirden bahsedecek bense biraz daha farklı bir görev üstleneceğim. Umarım beğenirsiniz.

"Toplum dediğin bu işte, yaşadığı çukurun içine sıçan bir hayvan sürüsü. Devletse sıçma saatlerini bile ayarlayan bir kurum. Tanrı da insanların sıçma şekillerine göre sevap yazan bir bekçi. Bu kadar basit işte. Senin gibi ceket kravat giyenlerin dünyamızı uygarlıkta getirdiği son nokta bu." 

Panama Yayınlar'ndan çıkan Alein Kentigerna'nın yazdığı bir solukta okuyacağınız tam anlamıyla bir "gerilim" romanı.

Kurbanlarını işkence yaparak öldüren bir seri katili (yani Damgacı) konu alıyor gibi görünse de yazarın vermek istediği mm,esaj çok daha farklı. Yazarın psikolojiyi iyi bildiği çok açık. Sık sık olaylar Freud'un Oidipus Kompleksi'ne bağlanmış ve bu çok güzel bir şekilde okura aktarılmış.

Kitabı gerçekten anlamak istiyorsanız size tavsiyem yazarın ustaca yerleştirdiği ipuçlarını bulmanızdır. Sık sık polisiye türünde kitaplar okuyan birisi olarak az çok tahmin edebildim ve kitabın kurgusu kesinlikle muhteşem! Kitabın sürükleyiciliği ve bölümler arası geçisin merak uyandırıcılığı sayesinde sıkılmanız mümkün değil!

Kitabı ilginç kılan bir diğer unsur da yazar hakkında bilinen tek şeyin ismi olması. -Tabii gerçek adı buysa!- Yazarın ismi dışında en ufak bir bilgi bile yok ve kitabı bana veren yakın dostum Apollon, kitabı verirken tüm bunları söylemişti. Açıkçası Apollon'un söylediği bu şeyden sonra kitaba olan merakım ve okuma heyecanım had safhaya ulaştı. Kimilerine göre çok genç kimilerine göre ise emeklilik yaşına gelmiş birisi. Usta bir yazar olduğunu ve kendini denemek istediğini söyleyenler de var tabii.

Yine de kim olursa olsun yazarın inanılmaz bir kurgu yeteneğine sahip olduğunu söylemek mümkün.

Bu harika kitabı bana hediye eden Apollon'a ve Apollon'a yardım etme isteğini kabul eden Demeter, Artemis, Afrodit, Athena ve Nyks'e teşekkürler! Rafflecopter çekilişine katılmayı unutmayın!

*Sahne kararır ve Apollon'un kutsal CD Çalar'ından aşağıdaki şarkılar çalmaya başlar!*

Nine Lashes - Adrenaline 
Broken Iris - Where Butterflies Never Die
Lindsey Stirling ft Lzzy Hale - Shatter Me
Hozier - Take Me To The Church
God Is An Astronout - In The Distance Fading 
Fall Out Boy - Centuries
Krewella - Dancing With The Devil 
Breaking Benjamin - Diary of Jane
Naughty Boy ft Bastille - No One's Here to Sleep
Pendulum - Propane Nightmares
Krewella - Say Goodbye
Nine Lashes - Anthem of The Lonely
Evanescence - Lithium

1 yorum: